
På besøg i banken
Bankkunders brug af fysiske filialer er i stor forandring. I forbindelse med at Spar Nord udvikler ny strategi, møder Nueva kunder og medarbejdere for at undersøge den fysiske banks rolle og fremtid.
Mange offentlige og private organisationer mærker et pres og forandringer på flere fronter. De kan afspejle sig i øget konkurrence om kunder, opmærksomhed og markedsandele. Men det kan også handle om nye samfundsmæssige dagsordener eller nye krav fra brugere, kunder, medarbejdere, borgere. Se eksempler på hvordan ny indsigt og inddragelse af forskellige parter kan bidrage til udvikling og omstilling af produkter, strategier, servicer og kommunikation.
Bankkunders brug af fysiske filialer er i stor forandring. I forbindelse med at Spar Nord udvikler ny strategi, møder Nueva kunder og medarbejdere for at undersøge den fysiske banks rolle og fremtid.
Den rådgivende ingeniørvirksomhed Balslev gennemgår forandringer i forbindelse med ledelsesskift og omstilling. I den forbindelse ønsker de dybdegående viden om deres kunders oplevelse af samarbejdet.
Rådet for Sikker Trafik har fokus på opmærksomhed i trafikken som et nyt strategisk satsningsområde. Nueva gennemfører et eksplorativt pilotstudie om bilister for at skabe ny indsigt og udpege indsatser.
Et bibliotek i Albertslund skal omdannes til også at være et medborgercenter. Hvilke behov har borgerne, og hvilke initiativer skal prioriteres? Nueva udarbejder en kulturanalyse og kickstarter omstillingen.
Coloplast ønsker at få udviklet et nyt emballage- og informationsdesign til en stor produktgruppe. I tæt samarbejde med designere og brugere udvikles og afprøves en sytematisk og fremtidssikret designløsning.
Danmarks Blindebibliotek arbejder gennem lang tid på at skifte til et navn navn, der kan rumme en bredere profil og inkludere nye brugergrupper. Nueva hjælper ledelsen frem mod skiftet til Nota og med en efterfølgende kommunikationsindsats.
I 2010 fylder Øresundsbron 10 år. I den forbindelse vil Öresundskomiteen præsentere en ny vision og udviklingsstrategi for regionen. Nueva hjælper visionen på vej gennem inddragelse af danske og svenske interessenter og et politisk visionsoplæg.
Nørreport Station er det knudepunkt i Danmark, hvor der kommer flest mennesker hele døgnet. Movia er interesseret i, hvordan de kan skabe en bedre oplevelse for buskunderne, særligt i forbindelse med skift mellem transportformerne.