Case: På besøg i banken

På besøg i banken

Spar Nord har lokale banker over hele landet. Men kundernes brug af de fysiske banker er i stor forandring. I forbindelse med en ny strategi ønsker Spar Nord at sætte fokus på filialens rolle i fremtiden. Så Nueva tager på besøg i banken for at møde kunder og medarbejdere.   

Gennem kundeinterview, observationer i banken, deltagelse i kundemøder og dialog med direktører og medarbejdere sætter vi fokus på, hvorfor nogle kunder (stadig) kommer i de fysiske banker, og hvornår og hvordan den lokale tilstedeværelse støtter bankens kundestrategi.

Indsigter præsenteres for ledelsen sammen med en række fokuspunkter for udvikling, der kan øge værdien af de mange lokale bankkvadratmeter og den værdsatte, menneskelige kontakt.

Opgaven var knyttet til Ole Madsen, kommunikationsdirektør, som skriver om samarbejdet:

“Caroline has travelled around Denmark and visited Spar Nord branches to assemble qualitative insights into both customers’ and employees’ relation to the bank. Her ethnographical approach has proven highly valuable to us and her work has left significant marks on the revised value proposition and channel strategy, we will disclose later this year.” – Den 11. april 2016.